کاهش کلسترول بد خون با ۱۸ روش خانگی

درمان پشه گزیدگی با روش های طبیعی + فیلم
درمان پشه گزیدگی با روش های طبیعی + فیلم
۱۲ خرداد, ۱۳۹۷
درمان ریزش مو با 10 ماسک خانگی و ساده
درمان ریزش مو با ۱۰ ماسک خانگی و ساده
۱۳ خرداد, ۱۳۹۷

کاهش کلسترول بد خون با ۱۸ روش خانگی

کاهش کلسترول بد خون با 18 روش خانگی

کاهش کلسترول بد خون با 18 روش خانگی

کلسترول بد خون و کنترل آن با رژیم غذایی مناسب و ۱۸ درمان خانگی 

برخی افراد سطح کلسترول بالایی دارند و به دنبال روشی برای کاهش آن می باشند . در این مقاله به بررسی کسترول بد خون و رژیم های غذایی مناسب برای کاهش و یا کنترل آن پرداختیم . همچنین به ۱۸ درمان خانگی و در دسترس برای کاهش کلسترول بد خون اشاره کردیم . پس با ما همراه باشید.

کاهش کلسترول بد خون با 18 روش خانگی

کاهش کلسترول بد خون با ۱۸ روش خانگی

کلسترول چیست؟

کلسترول ماده ای چرب است که لزوما برای زندگی به آن نیاز داری . علاوه بر تشکیل بخشی از غشاهای سلولی، این ماده پیشرو برای چندین هورمون، اسیدهای صفرا، ویتامین د و دیگر مواد ضروری است. کلسترول عمدتا از اندام هایی مانند کبد و روده می آید. علاوه بر این، بدن هم چنین کلسترول خون را از رژیم غذایی معمولی جذب می کند. وقتی کلسترول در دیواره شریان ساخته می شود، این ناحیه را بر می انگیزند و آتروم پلاک را تشویق می کند. این ها مسئول شرایطی مانند تصلب شریان هستند.برخی بیماری ها به حملات قلبی ،مشکلات کبد و کلیه ، تصلب شریان مرتبط می باشد.

ال دی ال (LDL) : که به آن کلسترول بد می گویند ،موجب بیماری های قلبی عروقی می شود.

اچ دی ال (HDL) : که به آن کلسترول خوب می گویند ، کلسترول بد روی دیواره رگ را برداشته و به کبد میبرد.

کاهش کلسترول بد خون با 18 روش خانگی

کاهش کلسترول بد خون با ۱۸ روش خانگی

 حتما بخوانیدبهترین و موثرترین روش درمان میگرن

عوامل خطر ساز افزایش کلسترول بد

عادات غذایی ضعیف

  1.  رژیم غذایی سرشار از چربی های اشباع شده و شکر
  2. چاقی یا دیابت
  3. مصرف دخانیات
  4. بی تحرکی
  5. رژیم غذایی برای تنظیم سطح کلسترول
  6. به منظور طراحی رژیم غذایی مناسب برای کنترل سطوح کلسترول، باید برخی عوامل اساسی را به یاد داشته باشیم:
  7. سن بیمار

غذاهایی که باید برای کاهش کلسترول بد خون و یا کنترل آن، از آن ها اجتناب کنید:

  1.  گوشت قرمز
  2. پنیرهای دارای چربی بالا
  3. غذاهای سوخته
  4. غذاهای سرخ شده
  5. غذاهایی که حاوی روغن های هیدروژنه و یا چربی ها هستند
  6. شکر و شیرینی
کاهش کلسترول بد خون با 18 روش خانگی

گوشت قرمز باعث افزایش کلسترول خون می شود

غذاهای پیشنهادی برای کاهش کلسترول بد خون:

  1. غلات سبوس دار ( جو، برنج )
  2. ( لوبیا، نخود، عدس )
  3. میوه ها و سبزیجات
  4. چربی های اشباع نشده ( روغن زیتون، روغن آووکادو، بذر
  5. چربی های امگا ۳ یا روغن ماهی است
  6. گوشت ( مرغ یا بوقلمون )
کاهش کلسترول بد خون با 18 روش خانگی

کاهش کلسترول بد خون

حتما بخوانید : درمان کامل یبوست – علت و علائم بروز آن

منوی پیشنهادی برای تنظیم کلسترول

غذای زیادی برای اشخاصی وجود دارد که باید سطح کلسترول بد را تنظیم کنند. با این حال، با توجه به اینکه توصیه های اولیه برای کاهش LDL وجود دارد، منوی متعادل و خوش مزه زیر را برای تنظیم و کاهش کلسترول بد خون پیشنهاد می کنیم.
صبحانه
جو و شیرکم چرب ، میوه
قهوه سیاه
نان گندم با روغن زیتون و تکه های گوجه فرنگی
وسط صبح
نان گندم کوچک و ساندویچ کنسرو شده ماهی
ترشی
مغزهای بو داده( نه سرخ شده، بدون نمک )
کاهش کلسترول بد خون با 18 روش خانگی

کاهش کلسترول بد خون با ۱۸ روش خانگی

ناهار
عدس و برنج قهوه ای ، سالاد
خال ماهی اسپانیایی
تکه کوچک از آووکادو
میان وعده :
ماست کم چرب با مغز
شام
سبزیجات سرخ شده و بخار پز
حبوبات
تکه ای هلو
ماست بدون چربی طبیعی با آجیل یا دانه ها

عادت های دیگر کنترل و کاهش کلسترول بد خون ( LDL )

رژیم برای کنترل و کاهش کلسترول بد خون کلید اصلی است. با این حال، باید عادت های دیگر برای تکمیل رژیم غذایی سالم نیز استفاده کنید.
تمرینات فیزیکی
ورزش کردن به طور منظم از کلسترول بالا جلوگیری می کند. هر روز فعال باشید، یا حداقل سه بار در هفته ورزش کنید.
پیاده روی، دویدن یا انجام هر نوع فعالیت قلبی و عروقی به کاهش کلسترول بد خون کمک می کند.
سعی کنید این تمرین ها را با تمرین های استقامتی ترکیب کنید.
کاهش کلسترول بد خون با 18 روش خانگی

کاهش کلسترول بد خون با ۱۸ روش خانگی

پرهیز از تنباکو
 استفاده از تنباکو سطح LDL را افزایش نمی دهد، اما تولید کلسترول خوب را تحت تاثیر قرار می دهد ( HDL ). در نهایت، با فرایندهای حفظ کلسترول بالا تداخل می کند.
کاهش وزن
در هر صورت، رژیم غذایی سالم و ورزش برای رسیدن به وزن سالم بسیار ضروری می باشند. ما باید با اثرات مضر اضافه وزن یا چاقی مبارزه کنیم.
آیا نتایج اخیر میزان افزایش کلسترول بد را نشان می دهند؟مواظب باش! اگر چه ممکن است احساس بدی نداشته باشید، بدن می تواند بیماری های مرتبط را گسترش دهد. سعی کنید تمام توصیه ها را برای سبک زندگی به کار بگیرید تا با سطح کلسترول بالا مبارزه کنید.

حتما بخوانید :  روش درمان فوری زخم های دیابتی

۱۸ داروی خانگی برای کاهش کلسترول بد خون

۱. تخم گشنیز

تحقیقات نشان داده است که گشنیز به کاهش کلسترول بد ، LDL (کلسترول بد)، تری گلیسیرید کمک می کند. تخم گشنیز همچنین کاهنده قند خون است و میتواند دیابت را کنترل کند.

دو قاشق چایخوری از پودر دانه گشنیز را در یک فنجان آب جوش ریخته سپس فشار داده و آب آن را یک یا دو مرتبه در روز بنوشید. همچنین می توانید شیر، شکر، هل به آن اضافه کنید و به عنوان جایگزین برای چای روزانه بنوشید. اگر پودر دانه گشنیز را نداشته باشند، به سادگی از دانه های گشنیز و یا خشک شده آن پودر درست کنید.

۲. پیاز

پیاز قرمز در مبارزه با کلسترول بالا مفید است. دانشمندان در هنگ کنگ ثابت کرده اند که برای کاهش کلسترول بد خون و بالا بردن سطح کلسترول خوب مفید است. این، به نوبه خود، باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی می شود.

– آب پیاز و عسل از هرکدام یک قاشق چای خوری ترکیب کنید. یک مرتبه در روز میل کنید.
– یک عدد پیاز را ریز خرد کرده و یک چهارم قاشق چای خوری فلفل را به یک فنجان دوغ اضافه کرده و هر روز میل کنید.
– همچنین از پیاز، زنجبیل، سیر در رژیم غذایی استفاده کنید

درمان پشه گزیدگی با روش های طبیعی + فیلم

کاهش کلسترول بد خون

۳. انگور فرنگی هندی

انگور فرنگی هندی ، به عنوان یک عامل طبیعی در کاهش غلظت چربی است. یک مطالعه که در مجله بین المللی علوم پزشکی و بهداشت منتشر شد نشان داد که این میوه دارای اثرات ، ضد آتروژنیک، است. یک قاشق چای خوری از پودر انگور فرنگی هندی خشک شده ، در یک لیوان آب گرم بریزید. برای کاهش کلسترول بد خون هر روز با معده خالی میل کنید.

۴. سرکه سیب

سرکه سیب کاهش کلسترول بد خون و تری گلیسرید کمک میکند. علاوه بر این، یک درمان خانگی برای بیماری رفلکس اسید، فشار خون بالا، نقرس، عفونت تنفسی فوقانی، است. در یک لیوان آب یک قاشق چای خوری سرکه سیب ارگانیک ریخته و بمدت یک ماه دو یا سه مرتبه در روز بنوشید، تا به کاهش کلسترول بد خون منجر شود.

شما می توانید به تدریج میزان سرکه سیب را به دو قاشق غذا خوری در هر شیشه افزایش دهید. اگر طعم سرکه سیب را دوست نداشتید، آن را با آب پرتقال، آب سیب، آب انگور، یا دیگر آب میوه های تازه ترکیب کنید.

شوره سر و 20 درمان خانگی و طبیعی آن

کاهش کلسترول بد خون

۵. آب پرتقال

نوشیدن سه فنجان آب پرتقال تازه، روزانه می تواند کمک بزرگی در کاهش کلسترول بد خون به طور طبیعی انجام دهد .به دلیل سرشار بودن آن از ویتامین C، فولات، و فلاونوئیدها مفید می باشد. یک مطالعه که در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شده نشان می دهد که نوشیدن ۷۵۰ میلی لیتر آب پرتقال خالص روزانه می تواند کلسترول بد را کاهش داده و کلسترول خوب را افزایش دهد.

۶. روغن نارگیل

روغن نارگیل برای درمان خانگی کاهش کلسترول بد خون، مفید است. روغن نارگیل حاوی اسید لوریک است که به افزایش HDL (کلسترول خوب) و از بین بردن کلسترول بد کمک بسیاری میکند.
روغن نارگیل آلی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. می توانید یک تا دو قاشق غذاخوری از این روغن را هر روز مصرف کنید.

۷-بلغور جو دوسر

lیک کاسه بلغور جو یک راه آسان در عین حال موثر برای کاهش کلسترول بد خون است. بلغور جو پر از فیبر محلول است و باعث کاهش جذب کلسترول و کاهش کلسترول بد خون می شود .یک و نیم فنجان بلغور جو دوسر پخته شده یا یک فنجان از سبوس جو دو سر حاوی حدود سه گرم فیبر محلول، بتا-گلوکان است. همچنین می توانید از میوه ها و آجیل مانند سیب، موز، توت فرنگی، گردو به بلغور جو دوسر اضافه کنید تا فایده اش بیشترشود.

حتما بخوانید : آنچه در مورد دیابت همه باید بدانند

۸- روغن ماهی

روغن ماهی و ماهی های چرب مانند ماهی خال مخالی، ماهی تن، ماهی قزل آلا، شاه ماهی، ماهی آزاد، ساردین، و مانند آن شامل اسیدهای چرب امگا–۳ هستند. تری گلیسیرید پایین تر آن از بیماری های قلبی جلوگیری میکند.حدود یک تا چهار گرم روغن ماهی در روز مصرف کنید. اگر رژیم غذایی وگان یا گیاه خواری دارید حتما اسیدهای چرب امگا ۳ را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

کاهش کلسترول بد خون با 18 روش خانگی

کاهش کلسترول بد خون با روغن ماهی

۹-برنج قرمز

برنج قرمز حاوی ترکیبات شناخته شده به عنوان monacolins که مانع سنتز کلسترول است و از این رو به کاهش کلسترول بد خون کمک خواهد کرد . به عبارت ساده، برنج تخمیر شده در چین برای مقاصد دارویی به کار گرفته می شود. برای کلسترول بالا، ۱۲۰۰ تا حداکثر ۲۴۰۰ میلیگرم از این مکمل یک بار یا دو بار در روز استفاده کنید. مطالعات نشان داده که این مکمل غذایی می تواند باعث کاهش کلسترول بد خون شود . با این حال، مراقب باشید این مکمل ها در دراز مدت مصرف نکنید.
علاوه بر این، برخی از محصولات برنج مخمر قرمز حاوی لووستاتین و مواد شیمیایی دیگر است که ممکن است عوارض جانبی ایجاد کند. پس بهتر است قبل از شروع مصرف آنها با پزشک مشورت کنید. این مکمل ها در دوران بارداری ، تغذیه با شیر مادر و یا هنگامی که مبتلا به مشکلات کبدی هستید خودداری کنید.

۱۰. آجیل

گردو، بادام، بادام زمینی، فندق، پسته، ، و دیگر آجیل ها و دانه ها در کنترل کلسترول بالا بسیار مفید هستند زیرا غنی از استرول های گیاهی و فیبر است. ، به ویژه، گردو برای کاهش کلسترول بد خون و تری گلیسرید ها کمک میکند. البته در مصرف آن زیاده روی نکنید. همچنین غلات سبوس دار و دیگر غذاهای فیبر دار هم مصرف کنید. همراه با این داروهای خانگی، رژیم غذایی مناسب و شیوه زندگی سالم را انتخاب کنید. به علاوه، یک رژیم غذایی سرشار از ویتامین ث ۱۰۰تا ۲۰۰ میلی گرم در روز برای کمک به کاهش کلسترول بد خون بسیار خوب است

کاهش کلسترول بد خون با 18 روش خانگی

کاهش کلسترول بد خون با آجیل

۱۱-آب بنوشید 

تحقیقات نشان می دهد که نوشیدن روزی پنج لیوان یا بیشتر آب، سبب کاهش کلسترول بد خون شده و احتمال بیماری های قلبی را ۵۰ تا ۶۰ درصد کاهش می دهد.

۱۲-روزی ۳۰ دقیقه پیاده روی کنید 

مطالعات محققان کلینیک مایو نشان می دهد که روزی ۳۰ دقیقه پیاده روی نقش موثری در کاهش کلسترول بد خون و کاهش احتمال ابتلا به بیماری های قلبی دارد.

۱۳-گریپ فروت بخورید 

مصرف روزانه یک عدد گریپ فروت سبب کاهش کلسترول بد خون به میزان ۱۱ درصد می شود. این میوه علاوه بر کاهش کلسترول بد خون، به کاهش وزن کمک می کرده و خاصیت ضد سرطانی دارد و اختلال خواب را از بین می برد.

حتما بخوانید: چگونه به جذب بیشتر کلسیم در بدن کمک کنیم ؟؟؟؟

۱۴-در وعده های غذایی از سبوس استفاده کنید 

غلات و مواد حاوی فیبر و سبوس، مرگ ناشی از بیماری های قلبی را ۲۰ درصد کاهش می دهند.

۱۵-از چای سبز غافل نشوید 

چای سبز یکی از موثرترین مواد غذایی در کاهش کلسترول بد خون است.

۱۶- زیاد سالاد بخورید 

از سبزی های حاوی برگ سبز استفاده کنید و زیاد سالاد بخورید که به کاهش کلسترول بد خون کمک می کند.

کاهش کلسترول بد خون با 18 روش خانگی

کاهش کلسترول بد خون

۱۷- کره و غذاهای چرب نخورید 

غذاهای چرب میزان کلسترول را به سرعت افزایش می دهند. پس برای کنترل و کاهش کلسترول بد خون از خوردن آنها اجتناب کنید.

۱۸- به برچسب ها دقت کنید 

قبل از خرید، برچسب مواد غذایی را با دقت بخوانید و مواد غذایی چرب مانند سس مایونز را خرید نکنید.

 

با رعایت این برنامه ها میتوانی به کنترل و یا کاهش کلسترول بد خون کمک بسیاری بکنید. و همچنین با رعایت این نکات از کاهش کلسترول خوب خون نیز جلوگیری می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *